Recept Du kan skapa så kallade recept för att skapa automatiska händelser i ditt Kloka Hem. Tänk på att det är du som ansvarar för dina recept. Vi avråder starkt från alla former av recept som automatiskt larmar av ditt hemlarm. Så här skapar du receptet att en lampa ska slås på automatiskt vid en… Fortsätt läsa Skapa s.k recept i Kloka hemmet-appen
FAQ Category: Våra olika larmsystem
Mer om Z-wave
[Uttalas zäta-väj eller sii-väj] I systemet kan man ha upp till 232 stycken Z-Wave enheter utöver sina larmprodukter. Z-wave är ett krypterat radioprotokoll och det finns två standarder. Z-wave och Z-wave +. Generellt så kan allt som pratar över Z-wave prata med varandra men för att Z-wave produkter ska fungera optimalt så kräver det att… Fortsätt läsa Mer om Z-wave
Hur får jag push aktiverat/avaktiverat?
Push-avviseringar aktiveras/avaktiveras i applikationen under Meny> Användare och val av den användare det gäller. Tryck på den användare du vill ändra pushaviseringar för. Scrolla längst ner på sidan för att på eller av pushaviseringar och/eller epost. Om detta inte fungerar, prova att avinstallera appen och installera om den på nytt.
Kan jag ändra utgångsfördröjning?
Nej inte själv, men kontakta supporten så hjälper vi dig med detta.
Hur larmar jag av från centralapparaten?
Från centralapparaten kan du slå koden (inget före och inget efter) för att larma av. Vi rekommenderar dock att all av/pålarmning sker via en manöverpanel eller via appen.
Kan jag få hjälp att installera en smartplug?
Själva installationen kan du som kund göra själv genom vår app. Du får där tydliga steg för steg anvisningar. Självklart har vi full support och garanti för alla produkter som är köpta av oss, så får du problem, hör av dig till vår support.
Kan jag få hjälp att installera en HD-kamera?
Om du köper din HD-kamera samtidigt som ditt larm, antingen genom att lägga till den själv eller genom att välja ett paket som innehåller HD-kamera, så installerar installatören kameran. Men du kan alltid komplettera ditt Kloka Hem med en HD-kamera i efterskott. Då sänds den till dig och du monterar och installerar den själv genom vår… Fortsätt läsa Kan jag få hjälp att installera en HD-kamera?
Min Z-wave produkt fungerar inte?
Beror oftast på: Enheten är för långt ifrån centralapparaten. Testa att optimera nätverket i appen (Meny > Inställningar > Verktyg > Optimera nätverk) eller flytta enheten närmare centralapparaten. Enheten är inte inlärd/saknar strömförsörjning/batteri. Säkerställ strömförsörjning eller batteri, testa sedan att återställa och lär in igen. Enheten är trasig Enheten är inte kompatibel med vårt system.
Hur tar jag bort en Z-wave produkt?
Välj Inställningar> Verktyg > Ta bort enhet.Varje produkt har en bind-knapp (bind-button) och en manual som talar om hur du ska göra för att ta bort den från systemet.
Hur lägger jag till en Z-wave produkt?
Välj Meny >Inställningar > Verktyg > Lägg till enhet.Varje produkt har en bind-knapp (bind-button) och en manual som talar om hur du ska göra för att lära in den i systemet.