Driftinformation

Under vecka 36 kommer vi utföra en säkerhetsuppdatering på en av våra larmmottagare.

Det kommer påverka dig som har ett Visonic PowerMaster 10 och som använder appen Visonic-GO.

Denna uppdatering kräver att man registrerar sig via en tvåstegsverifiering.

Vilket innebär att du måste registrera en e-postadress som du sedan verifierar och kopplar till ditt konto.

Detta medför större säkerhet för dig som kund.

Du som app-användare kommer sedan kunna dela med dig av ditt konto till övriga användare i familjen.

Det kommer även gå att logga in på appen via koden som tidigare, fingeravtryck eller ansiktsregistrering, beroende på vilken mobiltelefon du använder.

För dig som ännu inte har applikationen installerad så finns den att hämta i App Store eller Google Play.

Sök på Visonic-Go eller på ConnectAlarm (Båda fungerar till ditt larm).

Kom igång med appen

  1. Ange Serveradress: app1.lflarmcentral.se och tryck på OK
  2. Registrera dig med hjälp av din e-postadress.
  3. Verifiera dig med koden som skickats till din epost.
  4. Välj ett lösenord.
  5. Du blir sedan ombedd att lägga till din panel. Tryck på + knappen som finns till höger i skärmens nederkant.
  6. Ange ett valfritt Panelnamn som du vill identifiera din anläggning med (kan ändras i efterhand).
  7. Ange Panel Serienummer som är unikt för din enhet (Detta har du fått av installatören i samband med din installation, eller via sms från oss).
    OBS
    ! Det kan finnas en knapp döpt Återställ till höger om fältet om du varit app-användare tidigare. Klickar du på denna så hämtas automatiskt ditt serienummer.
  8. Ange masterkod för larmsystemet. Koden är 4-siffrig och samma som du använder dig av för att larma AV/PÅ.