Manual Batteribyte Batteribyte Utesiren
FAQ Category: Våra olika larmsystem
Hur ser jag bilderna från kameradetektorn?
Rörelsedetektorn med kamera är en larmprodukt, och bilderna som kameran tar vid ett larm sänds till Larmcentralen. Bilderna används för att larmpersonalen ska kunna bedöma situationen i ditt hem, t.ex bekräfta en brand. Larmoperatörerna kan bara se kamerabilderna vid en händelse av larm, alltså inbrottslarm, brandlarm eller kontaktlarm. Fr.om den senaste uppdateringen av Kloka Hemmet-appen (slutet av… Fortsätt läsa Hur ser jag bilderna från kameradetektorn?
Så här byter du batteri i Jablotron-produkter
Du kan även ladda ner den här guiden i PDF-format här. Alla batteridrivna tillbehör utför regelbundet test av batteristatus. När batterikapaciteten börjar ta slut, indikeras detta i manöverpanelen, samt att ett sms skickas till första kontaktperson från larmcentralen. Exempel på indikering: Urladdat batteri 05 MK Entré När en indikation om lågt batteri visas, bör dessa… Fortsätt läsa Så här byter du batteri i Jablotron-produkter
Manualer för PM10 Visonic
Snabbguide Komplett manual Batteribyte
Varför (fel-)larmar min detektor?
Det finns många anledningar till att det kan gå ett fellarm. Det vanligaste fellarmet är att sabotage-larm, dvs att detektorn varnar för att den eventuellt utsätts för sabotage. Vanliga, ofrivilliga sabotage är:– Du ska byta batteri och tar ner detektor– Väggen detektorn är fäst i har rört sig (vanligt bland väggar av trä) vilket har… Fortsätt läsa Varför (fel-)larmar min detektor?
Hur ser jag bilderna från kameradetektorn?
För att se bilderna kameran har tagit vid larm så behöver du använda appen Visonic Go. I appen kan du spara bilderna om du önskar.
Kan jag se på manöverpanelen att larmet är aktivt?
Absolut! Tryck bara på ⓘ | OK så visas aktuell status visas i displayen.
Det blinkar ”MINNE” i displayen på min centralapparat, vad innebär det?
Det innebär att det finns en händelsehistorik som inte har lästs. Detta påverkar inte funktionen på larmet utan är endast en information om att en händelse har skett. Tryck på ⓘ | OK -knappen för att bläddra igenom händelserna och åtgärda eventuellt om det behövs.
Det lyser en gul lampa på min centralenhet
Det kan finnas flera orsaker till att en gul lampa lyser, men det vanligaste är att en detektor i systemet behöver byta batteri. Tryck på OK-knappen och avläs felet i displayen. När den gula lampan har slocknat är felet åtgärdat. Om felet kvarstår, kontakta oss på 020-20 79 00 mellan kl 08:00 – 19:00 måndag… Fortsätt läsa Det lyser en gul lampa på min centralenhet
Vad betyder det att jag måste kontrollera strömförsörjningen?
Du kan ha fått ett sms från oss, eller via manualen har läst dig till att du behöver kontrollera strömförsörjningen. Det betyder att larmet förlorat sin strömförsörjning (el). Kontrollera så att strömsladden sitter korrekt i väggen. Du kan även kontrollera om t.ex en propp har gått eller om det är så att hela fastigheten förlorat… Fortsätt läsa Vad betyder det att jag måste kontrollera strömförsörjningen?