Om du vill byta en personlig kod, alltså den kod som används för att larma på/av på manöverpanelen hemma, gör så här: 1. Tryck på ►►. Skärmen visar ”Anv. Läge” 2. Tryck nu på ⓘ | OK. Skärmen visar ”Ange kod” 3. Slå in din fyrsiffriga kod 4. Välj nu alternativet ”Ange anv koder”. 5. Välj den kod… Fortsätt läsa Hur byter jag koden som jag använder för att larma på/av?
Arkiv: FAQs
Jag behöver nytt batteri
Flera av komponenterna i ditt hemlarm drivs på vanliga AA eller AAA-batterier. Men några produkter drivs av lite mer ovanliga batterier. Du kan beställa dessa direkt från oss och vara säker på att du får ett batteri som passar och av bra kvalité. Du beställer nytt batteri på vår sida om Batterier. Kom ihåg att… Fortsätt läsa Jag behöver nytt batteri
Vad heter de olika delarna i larmet?
Här ser du de olika komponenterna i erbjudandet PM10 som vi hade mellan 2013-2019. Du kan även ha fler larmenheter installerade.
Jag behöver en manual för mitt PM10 hemlarm
Här finner du Snabbguiden till ditt Visonic larmpaket. Du kan även ladda ner Visonics kompletta manual här. Notera att denna kompletta manual från tillverkaren kan beskriva funktioner som inte finns i ditt larmsystem.
Vad ska jag tänka på när det gäller mitt hemlarm om jag har tex hundvakt eller städpersonal som kommer hem till mig?
De personer som har tillgång till bostaden bör ha en personlig behörighetskod till hemlarmet, så att de kan återkalla ett larm som utlösts av misstag. Ett larm som utlösts av misstag ska omgående återkallas genom att kontakta oss. Enligt larmlagen är det du som abonnent som är ansvarig för att informera samtliga personer som har… Fortsätt läsa Vad ska jag tänka på när det gäller mitt hemlarm om jag har tex hundvakt eller städpersonal som kommer hem till mig?
Vad händer med mitt hemlarm vid strömavbrott?
Hemlarmet har en inbyggd batteribackup som klarar ett tillfälligt strömavbrott.
Kan jag larma delar av bostaden med mitt hemlarm trots att jag är hemma?
Ja, det går bra. Förutom att ha larmet på eller av, finns ett “hemmaläge” som du kan aktivera från manöverpanelen eller fjärrkontrollen. “Hemmaläget” varierar beroende på hur installatören har programmerat ditt hemlarm i samråd med dig.
Hur lång bindningstid/uppsägningstid har jag?
2020: Om du köpt ditt larm efter 13 januari har du Kloka Hemmet med 48 månaders bindningstid. Alla abonnemang har 3 månaders uppsägningstid. 2019: Om du köpt ditt larm efter april 2019 – 13 januari har du Kloka Hemmet. Under den här tiden kunde du som kund välja bindningstid. Om du har en månadskostnad på… Fortsätt läsa Hur lång bindningstid/uppsägningstid har jag?
När betalar jag för installationen?
I samband med installation har du valt om du vill betala med Faktura eller med Klarna. Har du valt faktura kan det dröja några veckor innan fakturan hamnar i din brevlåda. Har du valt Klarna så kommer du bli uppringd av en kundtjänst-medarbetare för att genomföra betalningen med alla de alternativ som finns hos Klarna.… Fortsätt läsa När betalar jag för installationen?
När kommer nästa faktura?
Fakturor skickas den första arbetsdagen varje månad. Har du fortfarande inte fått fakturan efter den 10:e i aktuell månad, hör av dig!