Hur återkallar jag om mitt hemlarm har utlösts?

Larma av på panelen eller med fjärrkontrollen och ring omgående till Länsförsäkringar Larmcentral, 020-211 900 (från utlandet +46 33-211 900). Uppge din personliga behörighetskod och adress.

Vad behöver jag för hemlarm?

Det beror helt på ditt behov. Läs gärna mer om vårt Kloka Hemmet men om du känner dig osäker så ring gärna oss. Vi har hjälpt tusentals personer att välja larm. Du når oss på 020-207 900 mellan kl 08:00 – 19:00 måndag till fredag, på mail kundservice@LFlarmcentral.se eller direkt via vår chatt (klicka på… Fortsätt läsa Vad behöver jag för hemlarm?

Har ni egna väktare?

Nej, vi samarbetar med auktoriserade väktarbolag som utgår nära dig. På många orter samarbetar vi dessutom med fler än ett väktarbolag, vilket förbättrar servicen. Alla väktare är utbildade enligt Länsstyrelsens och Rikspolisstyrelsens utfärdade regler och föreskrifter och är auktoriserade av Länsstyrelsen.

Vad menas med ett trådlöst hemlarm?

Vi använder oss av moderna, säkra och trådlösa hemlarm. Ett trådlöst hemlarm innebär att du slipper kabeldragning i bostaden och enkelt kan larma flera byggnader i samma system. Eftersom centralenheten för det trådlösa hemlarmet ständigt övervakar alla detektorer, som dessutom är sabotageskyddade, varnar det trådlösa hemlarmet oavsett var förändringar sker.