När bindningstiden går ut för ditt larmsystem kvarstår månadskostnaden på ett löpande avtal. Månadskostnaden du betalar är för larmtjänsten du knutit hos oss. I månadskostnaden ingår din uppkoppling till Larmcentralen med all dess funktionalitet, fri support och fria utryckningar (om du har något av våra nyare paket). Har du köpt ditt larm efter 13 januari… Fortsätt läsa Vad händer när bindningstiden går ut?
Arkiv: FAQs
Jag behöver ändra min lista på kontaktpersoner vid larm
Om du vill uppdatera, ändra eller komplettera listan på kontaktpersoner vid larm så kan du göra det med hjälp av följande blankett. Blanketten behöver du sedan maila in till oss, eller skriva ut och skicka med post. Om du behöver hjälp att fylla i blanketten, eller har andra frågor, så tveka inte att kontakta oss… Fortsätt läsa Jag behöver ändra min lista på kontaktpersoner vid larm
Hur avslutar jag abonnemanget?
Vi tycker såklart att det är jättetråkigt om du vill säga upp ditt abonnemang! Om det är något du är missnöjd med så hoppas vi att du hör av dig till oss. Vi uppskattar all feedback, ris som ros. Alla våra abonnemang har en uppsägningstid på 3 månader och du kan ha bindningstid kvar. Ring… Fortsätt läsa Hur avslutar jag abonnemanget?
Varför har jag fått faktura på en utryckning?
Det beror på vad som har inträffat, för handhavandefel kan du bli fakturerad. Kontakta oss så tittar vi närmare på just ditt ärende.
Ingår skyltar och dekaler i mitt hemlarm?
Ja, det ingår alltid när du väljer ett hemlarm från Länsförsäkringar Larmcentral. Installatören märker tydligt upp bostaden, med både dekaler och en plåtskylt, i samband med installationen av hemlarmet.
Kan jag köpa till produkter efter installationen till mitt hemlarm?
Absolut! För att produkterna ska kopplas korrekt mot ditt hemlarm men även mot larmcentralen kan du inte installera dem själv, utan en auktoriserad installatör kommer hem till dig och ser till att produkten monteras optimalt och får en korrekt uppkoppling mot ditt larmsystem. Därför tillkommer även en installationsavgift á 1995 kr.
Hur betalar jag för mitt hemlarm?
Ditt abonnemang för hemlarmet faktureras månadsvis med 30 dagars betalningsvillkor. Vill du inte ha pappersfaktura kan du även betala med e-faktura eller autogiro. Båda ansöker du om direkt via din egen internetbank. Vårt juridiska namn (som du ska ansluta till) är ”Älvsborgs Larmcentral AB”. Följ instruktionerna från din bank. Om du behöver hjälp med den här… Fortsätt läsa Hur betalar jag för mitt hemlarm?
Hur gör jag om jag vill överlåta mitt hemlarm till någon annan?
Att överlåta sitt abonnemang kan vara smidigt vid t.ex flytt. Den som tar över abonnemanget tar även över larmet, och alla delar i både abonnemang och larmenheter i sin helhet. Man behåller samma bindningstid och månadskostnad. Kontakta kundservice så får du hjälp med att överlåta abonnenamget! Du når oss på 020-20 79 00 mellan kl… Fortsätt läsa Hur gör jag om jag vill överlåta mitt hemlarm till någon annan?
Erbjuder ni hemlarm om jag bor i lägenhet?
Ja, våra hemlarm fungerar lika bra för kunder som bor i lägenhet. Larmet anpassas efter bostaden och så som du vill ha det. Ring oss (eller chatta direkt här på hemsidan!) om du vill veta mer! Du når oss på 020-20 79 00 mellan kl 08:00-19:00 måndag till fredag. Du kan även maila in din… Fortsätt läsa Erbjuder ni hemlarm om jag bor i lägenhet?
Vad är ett kontaktlarm?
Kontaktlarmet är ett nödlarm som du kan använda vid en nödsituation. Du kan utlösa det från manöverpanelen eller med fjärrkontrollen. Larmet kommer att motringas och vi begär en personkod från den som svarar på plats. Använd endast detta om du behöver hjälp och inte kan kontakta 112 själv.