Push-notiser Visonic Go Iphone

Till följd av en uppdatering fungerar inte längre pushnotiser för appen Visonic Go till iPhone-telefoner. Detta gäller alltså appen för Trygga Hemmet och för Visonic PM10 och enbart för iPhone. Appen är inte utvecklad utav Larmcentralen och vi kan därför tyvärr inte påverka detta. Vi ber om ursäkt till berörda kunder. Detta berör alltså inte… Fortsätt läsa Push-notiser Visonic Go Iphone

Varför (fel-)larmar min detektor?

Det finns många anledningar till att det kan gå ett fellarm. Det vanligaste fellarmet är att sabotagelarm (att detektorn varnar för att den eventuellt utsätts för sabotage). Vanliga, ofrivilliga sabotage är: Meddela alltid larmbordet innan du felsöker ett sabotagelarm! Ring oss, dygnet runt, innan du börjar: 020-211 900. Kvarstår felet, hör av dig till oss igen… Fortsätt läsa Varför (fel-)larmar min detektor?

Det lyser en gul lampa på min centralenhet

Det kan finnas flera orsaker till att en gul lampa lyser, men det vanligaste är att en detektor i systemet behöver byta batteri. Tryck på OK-knappen och avläs felet i displayen. När den gula lampan har slocknat är felet åtgärdat. Om felet kvarstår, kontakta oss på kundservice.

Vad betyder det att jag måste kontrollera strömförsörjningen?

Du kan ha fått ett sms från oss eller via manualen har läst dig till att du behöver kontrollera strömförsörjningen. Det betyder att larmet förlorat sin strömförsörjning (el). Kontrollera att strömsladden sitter korrekt i väggen. Du kan även kontrollera om till exempel en propp har gått eller om det är så att hela fastigheten förlorat… Fortsätt läsa Vad betyder det att jag måste kontrollera strömförsörjningen?