Till följd av en uppdatering fungerar inte längre pushnotiser för appen Visonic Go till iPhone-telefoner. Detta gäller alltså appen för Trygga Hemmet och för Visonic PM10 och enbart för iPhone. Appen är inte utvecklad utav Larmcentralen och vi kan därför tyvärr inte påverka detta. Vi ber om ursäkt till berörda kunder. Detta berör alltså inte… Fortsätt läsa Push-notiser Visonic Go Iphone
FAQ Category: PM10 Visonic (2013-2019)
PM10 / Visonic (2013-2019)
Handhavande Visonic Manöverpanel KP 141 / 241
I den här videon får du hjälp i hur du använder din manöverpanel. Vi går bl.a igenom funktioner som att larma, larma av och att larma skalskydd (hemmaläge).
Varför kan jag inte lägga larmet i serviceläge manuellt?
Detta är för din säkerhets skull. Med personkontakt och kodord och en personlig avstämning minskar riskerna för fel. Vi vill ha samtalet med dig för att kunna vägleda dig i den frågan som gör att du behöver sätta larmet i underhållsläge. Vi kan ge tips på batterier, handhavande och framförallt minimera tiden som larmet ligger… Fortsätt läsa Varför kan jag inte lägga larmet i serviceläge manuellt?
Manualer för PM10 Visonic
Snabbguide Komplett manual Batteribyte
Varför (fel-)larmar min detektor?
Det finns många anledningar till att det kan gå ett fellarm. Det vanligaste fellarmet är att sabotage-larm, dvs att detektorn varnar för att den eventuellt utsätts för sabotage. Vanliga, ofrivilliga sabotage är:– Du ska byta batteri och tar ner detektor– Väggen detektorn är fäst i har rört sig (vanligt bland väggar av trä) vilket har… Fortsätt läsa Varför (fel-)larmar min detektor?
Hur ser jag bilderna från kameradetektorn?
För att se bilderna kameran har tagit vid larm så behöver du använda appen Visonic Go. I appen kan du spara bilderna om du önskar.
Kan jag se på manöverpanelen att larmet är aktivt?
Absolut! Tryck bara på ⓘ | OK så visas aktuell status visas i displayen.
Det blinkar ”MINNE” i displayen på min centralapparat, vad innebär det?
Det innebär att det finns en händelsehistorik som inte har lästs. Detta påverkar inte funktionen på larmet utan är endast en information om att en händelse har skett. Tryck på ⓘ | OK -knappen för att bläddra igenom händelserna och åtgärda eventuellt om det behövs.
Det lyser en gul lampa på min centralenhet
Det kan finnas flera orsaker till att en gul lampa lyser, men det vanligaste är att en detektor i systemet behöver byta batteri. Tryck på OK-knappen och avläs felet i displayen. När den gula lampan har slocknat är felet åtgärdat. Om felet kvarstår, kontakta oss på 020-20 79 00 mellan kl 08:00 – 19:00 måndag… Fortsätt läsa Det lyser en gul lampa på min centralenhet
Vad betyder det att jag måste kontrollera strömförsörjningen?
Du kan ha fått ett sms från oss, eller via manualen har läst dig till att du behöver kontrollera strömförsörjningen. Det betyder att larmet förlorat sin strömförsörjning (el). Kontrollera så att strömsladden sitter korrekt i väggen. Du kan även kontrollera om t.ex en propp har gått eller om det är så att hela fastigheten förlorat… Fortsätt läsa Vad betyder det att jag måste kontrollera strömförsörjningen?