Push-notiser Visonic Go Iphone

Till följd av en uppdatering fungerar inte längre pushnotiser för appen Visonic Go till iPhone-telefoner. Detta gäller alltså appen för Trygga Hemmet och för Visonic PM10 och enbart för iPhone. Appen är inte utvecklad utav Larmcentralen och vi kan därför tyvärr inte påverka detta. Vi ber om ursäkt till berörda kunder. Detta berör alltså inte… Fortsätt läsa Push-notiser Visonic Go Iphone

Varför (fel-)larmar min detektor?

Det finns många anledningar till att det kan gå ett fellarm. Det vanligaste fellarmet är att sabotage-larm, dvs att detektorn varnar för att den eventuellt utsätts för sabotage. Vanliga, ofrivilliga sabotage är:– Du ska byta batteri och tar ner detektor– Väggen detektorn är fäst i har rört sig (vanligt bland väggar av trä) vilket har… Fortsätt läsa Varför (fel-)larmar min detektor?

Vad betyder det att jag måste kontrollera strömförsörjningen?

Du kan ha fått ett sms från oss, eller via manualen har läst dig till att du behöver kontrollera strömförsörjningen. Det betyder att larmet förlorat sin strömförsörjning (el). Kontrollera så att strömsladden sitter korrekt i väggen. Du kan även kontrollera om t.ex en propp har gått eller om det är så att hela fastigheten förlorat… Fortsätt läsa Vad betyder det att jag måste kontrollera strömförsörjningen?