Jag vill överlåta mitt abonnemang

Det går bra att överlåta sitt abonnemang. Den nya abonnenten tar då över ditt abonnemang, till samma pris, bindnings- och uppsägningstid som du har. Överlåtelsen sker digitalt med hjälp av elektroniska blanketter som både du och den som tar över abonnemanget får kopior på. Ring in till oss 020-207 900 mellan kl 08:00 – 19:00… Fortsätt läsa Jag vill överlåta mitt abonnemang

Ändra vem som har behörighet och deras koder till larmet

Privatperson:Om du vill ändra de koder som man använder vid kontakt med Larmcentralen kan du gå till väga på två vis:• Fyll i, spara och eposta oss blanketten för uppdaterad kontaktpersonlista. Vi återkopplar till abonnemangsägaren med A-behörighet för att bekräfta listan.• En person med A-behörighet och giltig kod kan även ringa in förändringen på 020-211… Fortsätt läsa Ändra vem som har behörighet och deras koder till larmet

Hur avslutar jag abonnemanget?

Vi tycker såklart att det är jättetråkigt om du vill säga upp ditt abonnemang! Om det är något du är missnöjd med så hoppas vi att du hör av dig till oss. Vi uppskattar all feedback, ris som ros. Alla våra abonnemang har en uppsägningstid på 3 månader och du kan ha bindningstid kvar.  Ring… Fortsätt läsa Hur avslutar jag abonnemanget?

Ingår skyltar och dekaler i mitt hemlarm?

Ja, det ingår alltid när du väljer ett hemlarm från Länsförsäkringar Larmcentral. Installatören märker tydligt upp bostaden, med både dekaler och en plåtskylt, i samband med installationen av hemlarmet.

Hur gör jag om jag vill överlåta mitt hemlarm till någon annan?

Att överlåta sitt abonnemang kan vara smidigt vid t.ex flytt. Den som tar över abonnemanget tar även över larmet, och alla delar i både abonnemang och larmenheter i sin helhet. Man behåller samma bindningstid och månadskostnad. Kontakta kundservice så får du hjälp med att överlåta abonnenamget! Du når oss på 020-20 79 00 mellan kl… Fortsätt läsa Hur gör jag om jag vill överlåta mitt hemlarm till någon annan?