Kontakta Larmcentralen support.
FAQ Category: Abonnemangsfrågor
Jag vill överlåta mitt abonnemang
Det går bra att överlåta sitt abonnemang. Den nya abonnenten tar då över ditt abonnemang, till samma pris, bindnings- och uppsägningstid som du har. Överlåtelsen sker digitalt med hjälp av elektroniska blanketter som både du och den som tar över abonnemanget får kopior på. Ring in till oss 020-207 900 mellan kl 08:00 – 19:00… Fortsätt läsa Jag vill överlåta mitt abonnemang
Ändra vem som har behörighet och deras koder till larmet
Privatperson:Om du vill ändra de koder som man använder vid kontakt med Larmcentralen kan du gå till väga på två vis:• Fyll i, spara och eposta oss blanketten för uppdaterad kontaktpersonlista. Vi återkopplar till abonnemangsägaren med A-behörighet för att bekräfta listan.• En person med A-behörighet och giltig kod kan även ringa in förändringen på 020-211… Fortsätt läsa Ändra vem som har behörighet och deras koder till larmet
Hur lång bindningstid/uppsägningstid har jag?
2020: Om du köpt ditt larm efter 13 januari har du Kloka Hemmet med 48 månaders bindningstid. Alla abonnemang har 3 månaders uppsägningstid. 2019: Om du köpt ditt larm efter april 2019 – 13 januari har du Kloka Hemmet. Under den här tiden kunde du som kund välja bindningstid. Om du har en månadskostnad på… Fortsätt läsa Hur lång bindningstid/uppsägningstid har jag?
Vad händer när bindningstiden går ut?
När bindningstiden går ut för ditt larmsystem kvarstår månadskostnaden på ett löpande avtal. Månadskostnaden du betalar är för larmtjänsten du knutit hos oss. I månadskostnaden ingår din uppkoppling till Larmcentralen med all dess funktionalitet, fri support och fria utryckningar (om du har något av våra nyare paket). Har du köpt ditt larm efter 13 januari… Fortsätt läsa Vad händer när bindningstiden går ut?
Jag behöver ändra min lista på kontaktpersoner vid larm
Om du vill uppdatera, ändra eller komplettera listan på kontaktpersoner vid larm så kan du göra det med hjälp av följande blankett. Blanketten behöver du sedan maila in till oss, eller skriva ut och skicka med post. Om du behöver hjälp att fylla i blanketten, eller har andra frågor, så tveka inte att kontakta oss… Fortsätt läsa Jag behöver ändra min lista på kontaktpersoner vid larm
Hur avslutar jag abonnemanget?
Vi tycker såklart att det är jättetråkigt om du vill säga upp ditt abonnemang! Om det är något du är missnöjd med så hoppas vi att du hör av dig till oss. Vi uppskattar all feedback, ris som ros. Alla våra abonnemang har en uppsägningstid på 3 månader och du kan ha bindningstid kvar. Ring… Fortsätt läsa Hur avslutar jag abonnemanget?
Ingår skyltar och dekaler i mitt hemlarm?
Ja, det ingår alltid när du väljer ett hemlarm från Länsförsäkringar Larmcentral. Installatören märker tydligt upp bostaden, med både dekaler och en plåtskylt, i samband med installationen av hemlarmet.
Hur gör jag om jag vill överlåta mitt hemlarm till någon annan?
Att överlåta sitt abonnemang kan vara smidigt vid t.ex flytt. Den som tar över abonnemanget tar även över larmet, och alla delar i både abonnemang och larmenheter i sin helhet. Man behåller samma bindningstid och månadskostnad. Kontakta kundservice så får du hjälp med att överlåta abonnenamget! Du når oss på 020-20 79 00 mellan kl… Fortsätt läsa Hur gör jag om jag vill överlåta mitt hemlarm till någon annan?
Erbjuder ni hemlarm om jag bor i lägenhet?
Ja, våra hemlarm fungerar lika bra för kunder som bor i lägenhet. Larmet anpassas efter bostaden och så som du vill ha det. Ring oss (eller chatta direkt här på hemsidan!) om du vill veta mer! Du når oss på 020-20 79 00 mellan kl 08:00-19:00 måndag till fredag. Du kan även maila in din… Fortsätt läsa Erbjuder ni hemlarm om jag bor i lägenhet?