Wifi-problem
Kontrollera att ditt larm kan ansluta till WiFi
För att säkerställa att din larmanläggning kan kopplas upp mot ditt WiFi, kontrollera följande steg:
- Kontrollera WiFi-uppgifterna:
Se till att du har angett rätt WiFi-namn (SSID) och lösenord. Dubbelkolla stavning och att inga mellanslag eller specialtecken är felaktiga. - Säkerställ att nätverket är 2.4GHz:
Din larmanläggning kräver ett dedikerat 2.4GHz-nätverk. Kontrollera att du inte försöker ansluta till ett 5GHz-nätverk eller ett nätverk som delar både 2.4GHz och 5GHz (dual-band). Detta kan justeras i inställningarna för din router om det behövs. - Kontrollera eventuella begränsningar från din internetleverantör:
Om det finns en trafik- eller dataspärr från din internetleverantör kan det blockera anslutningen. Kontakta dem för att säkerställa att det inte finns några begränsningar som påverkar din larmanläggning.
