Hur lägger jag till en användare?

Starta Appen ”Kloka Hemmet” Välj Meny > Användare Trycker på + för att lägga till en användare. Välj om den nya användaren ska vara både app-användare eller panel-användare. Tänk på att alla användarnamn måste vara unika och så även koder i systemet.En användare som ”bara” är app-användare kan inte larma på/av i bostaden. En panelanvändare… Fortsätt läsa Hur lägger jag till en användare?

Kan jag ändra namn på enheter?

Ja, det kan du. Starta ”Kloka Hemmet”-appen och gå in under Meny > Inställningar > Säkerhet. Tänk dock på att detta inte ändras i Larmcentralens dator, så går larm kommer larmoperatören att se det ursprungliga namnet. Supportpersonal och installatör kan dock se det nya namnet i sin adminportal, men inte larmoperatörer.

Varför piper mitt larm?

Det kan bero på olika saker, men det allra vanligaste är: Dålig GSM täckning Att en enhet ligger i sabotage eller har tappat kontakten. Starta din app och se om du får mer information där. Kontakt vår support om du behöver ytterligare hjälp med att förstå varför larmet ljudar.

Har ni en app?

Ja, vi har en egen app som heter Kloka Hemmet, precis som vårt larmpaket. Med Kloka Hemmet appen kan du styra både ditt larm och dina smarta enheter från en och samma app. Appen ska ses som ett komplement till larmsystemet i ditt hem och är ett sätt för dig att själv kunna övervaka och… Fortsätt läsa Har ni en app?

Hur ser jag bilderna från kameradetektorn?

Rörelsedetektorn med kamera är en larmprodukt, och bilderna som kameran tar vid ett larm sänds till Larmcentralen. Bilderna används för att larmpersonalen ska kunna bedöma situationen i ditt hem, t.ex bekräfta en brand. Larmoperatörerna kan bara se kamerabilderna vid en händelse av larm, alltså inbrottslarm, brandlarm eller kontaktlarm. Fr.om den senaste uppdateringen av Kloka Hemmet-appen (slutet av… Fortsätt läsa Hur ser jag bilderna från kameradetektorn?