Please see our following folders with information in English:• Folder with information about our alarm systems and prices• Folder with more information about usAll staff at our customers service speak English, so feel free to contact us with your questions. Call us at 020-20 79 00, or drop us a message at our ”Contact”-page.
FAQ Category: Generellt om larm
Hur ser dekalerna ut?
För dig med hemlarm utan kamera: För dig med hemlarm med kamera:
Är larmet trådat eller trådlöst?
Alla våra larm är trådlösa och kommunicerar med varandra via radiovågor. Undantaget är förstår centralenheten som är ansluten med vanlig nätkontakt (strömkontakt) och går på batteri bara i händelse av strömavbrott. Ett trådlöst hemlarm innebär att du slipper kabeldragning i bostaden och enkelt kan larma flera byggnader i samma system. Eftersom centralenheten för det trådlösa hemlarmet… Fortsätt läsa Är larmet trådat eller trådlöst?
Kan en installatör komma hem till mig och…
Det finns tillfällen när man behöver lite extra hjälp. Det kan vara för att hjälpa till med ett batteribyte eller för felsökning. Kontakta vår kundservice på 020-20 79 00 mellan kl 08:00 – 19:00 måndag till torsdag och kl 08:00-17:00 på fredagar. Du kan även chatta med oss genom att klicka på ”Chatt” nere till… Fortsätt läsa Kan en installatör komma hem till mig och…
Kan jag lägga larmet i underhållsläge?
Om du t.ex ska byta batteri i en detektor kan du behöva lägga systemet i underhållsläge för att undvika fel-larm. Vårt system har för din säkerhet inte den funktionen inbyggt, men du kan kontakta larmcentralen dygnet runt och begära att du önskar det under en viss tid. Du kommer tillsammans med larmoperatören överens om hur… Fortsätt läsa Kan jag lägga larmet i underhållsläge?
Vad ska jag tänka på när det gäller mitt hemlarm om jag har tex hundvakt eller städpersonal som kommer hem till mig?
De personer som har tillgång till bostaden bör ha en personlig behörighetskod till hemlarmet, så att de kan återkalla ett larm som utlösts av misstag. Ett larm som utlösts av misstag ska omgående återkallas genom att kontakta oss. Enligt larmlagen är det du som abonnent som är ansvarig för att informera samtliga personer som har… Fortsätt läsa Vad ska jag tänka på när det gäller mitt hemlarm om jag har tex hundvakt eller städpersonal som kommer hem till mig?
Kan jag larma delar av bostaden med mitt hemlarm trots att jag är hemma?
Ja, det går bra. Förutom att ha larmet på eller av, finns ett “hemmaläge” som du kan aktivera från manöverpanelen eller fjärrkontrollen. “Hemmaläget” varierar beroende på hur installatören har programmerat ditt hemlarm i samråd med dig.
Kan jag köpa till produkter efter installationen till mitt hemlarm?
Absolut! För att produkterna ska kopplas korrekt mot ditt hemlarm men även mot larmcentralen kan du inte installera dem själv, utan en auktoriserad installatör kommer hem till dig och ser till att produkten monteras optimalt och får en korrekt uppkoppling mot ditt larmsystem. Därför tillkommer även en installationsavgift á 1995 kr.
Vad är ett kontaktlarm?
Kontaktlarmet är ett nödlarm som du kan använda vid en nödsituation. Du kan utlösa det från manöverpanelen eller med fjärrkontrollen. Larmet kommer att motringas och vi begär en personkod från den som svarar på plats. Använd endast detta om du behöver hjälp och inte kan kontakta 112 själv.
Vad behöver jag för hemlarm?
Det beror helt på ditt behov. Läs gärna mer om vårt Kloka Hemmet men om du känner dig osäker så ring gärna oss. Vi har hjälpt tusentals personer att välja larm. Du når oss på 020-207 900 mellan kl 08:00 – 19:00 måndag till fredag, på mail kundservice@LFlarmcentral.se eller direkt via vår chatt (klicka på… Fortsätt läsa Vad behöver jag för hemlarm?