Frågor & svar

Tidigare larmsystem

Här har vi samlat frågor och svar om våra tidigare larmsystem, indelat per larm. Hittar du inte det du söker är du välkommen att kontakta oss.

Kloka hemmet (2019-2021)

Funktioner i ditt larmsystem

Det ligger en fördröjning på alla enheter som motsvarar utpasseringstiden (oftast 30 sek).

Nej inte själv, men kontakta supporten så hjälper vi dig med detta.

Ja, det kan du. Starta ”Kloka Hemmet”-appen och gå in under Meny > Inställningar > Säkerhet.

Tänk dock på att detta inte ändras i Larmcentralens dator, så går larm kommer larmoperatören att se det ursprungliga namnet. Supportpersonal och installatör kan dock se det nya namnet i sin adminportal, men inte larmoperatörer.

Från centralapparaten kan du slå koden (inget före och inget efter) för att larma av. Vi rekommenderar dock att all av/pålarmning sker via en manöverpanel eller via appen.

Visonic PM10 (2013-2019)

Jablotron (2008-2013)