Frågor & svar

Tidigare larmsystem

Här har vi samlat frågor och svar om våra tidigare larmsystem, indelat per larm. Hittar du inte det du söker är du välkommen att kontakta oss.

Kloka hemmet (2019-2021)

Allmänna frågor Kloka hemmet

Detta är för din säkerhets skull. Med personkontakt och kodord och en personlig avstämning minskar riskerna för fel. Vi vill ha samtalet med dig för att kunna vägleda dig i den frågan som gör att du behöver sätta larmet i underhållsläge. Vi kan ge tips på batterier, handhavande och framförallt minimera tiden som larmet ligger i serviceläge.

Visonic PM10 (2013-2019)

Allmänna frågor PM10

Detta är för din säkerhets skull. Med personkontakt och kodord och en personlig avstämning minskar riskerna för fel. Vi vill ha samtalet med dig för att kunna vägleda dig i den frågan som gör att du behöver sätta larmet i underhållsläge. Vi kan ge tips på batterier, handhavande och framförallt minimera tiden som larmet ligger i serviceläge.

Här ser du de olika komponenterna i erbjudandet PM10 som vi hade mellan 2013-2019. Du kan även ha fler larmenheter installerade.

Till följd av en uppdatering fungerar inte längre pushnotiser för appen Visonic Go till iPhone-telefoner. Detta gäller alltså appen för Trygga Hemmet och för Visonic PM10 och enbart för iPhone.

Appen är inte utvecklad utav Larmcentralen och vi kan därför tyvärr inte påverka detta. Vi ber om ursäkt till berörda kunder.

Detta berör alltså inte vår egen app, Kloka Hemmet. 

Du kan ladda ner Visonics kompletta manual här. Denna manual kommer direkt från Visonic och att det kan beskrivas funktioner i den som inte finns i ditt larmpaket.

Här finner du Snabbguiden till ditt Visonic larmpaket.

Du kan även ladda ner Visonics kompletta manual här. Notera att denna kompletta manual från tillverkaren kan beskriva funktioner som inte finns i ditt larmsystem.

För att se bilderna kameran har tagit vid larm så behöver du använda appen Visonic Go. I appen kan du spara bilderna om du önskar.

Jablotron (2008-2013)