PM10 Visonic

PM10 Visonic

Allmänna frågor

Previous

Next

Funktioner i ditt larmsystem

Meddelanden från larmet PM10

Det finns många anledningar till att det kan gå ett fellarm. Det vanligaste fellarmet är att sabotage-larm, dvs att detektorn varnar för att den eventuellt utsätts för sabotage. Vanliga, ofrivilliga sabotage är:
– Du ska byta batteri och tar ner detektor
– Väggen detektorn är fäst i har rört sig (vanligt bland väggar av trä) vilket har påverkat sensorn i detektorn

Meddela alltid larmbordet innan du felsöker ett sabotagelarm!  Ring oss, dygnet runt, innan du börjar på 020-211 900.  Kvarstår felet så hör av dig till oss igen så hjälper vår kunniga support dig att felsöka.

Var svaret till hjälp?
0
1

Du kan ha fått ett sms från oss, eller via manualen har läst dig till att du behöver kontrollera strömförsörjningen. Det betyder att larmet förlorat sin strömförsörjning (el). Kontrollera så att strömsladden sitter korrekt i väggen. Du kan även kontrollera om t.ex en propp har gått eller om det är så att hela fastigheten förlorat strömmen i ett strömavbrott.
Vårt larmsystem har ett inbyggt backup-batteri som går igång och driver larmet i händelse av att det blir strömlöst.

Var svaret till hjälp?
0
0

Det kan finnas flera orsaker till att en gul lampa lyser, men det vanligaste är att en detektor i systemet behöver byta batteri. Tryck på OK-knappen och avläs felet i displayen.

När den gula lampan har slocknat är felet åtgärdat.

Om felet kvarstår, kontakta oss på 020-20 79 00 mellan kl 08:00 – 19:00 måndag till torsdag och kl 08:00-17:00 på fredagar. Du kan även klicka på “Chatt” nere till höger eller skicka ett mail på kundservice@LFlarmcentral.se.

Var svaret till hjälp?
0
0

Det innebär att det finns en händelsehistorik som inte har lästs. Detta påverkar inte funktionen på larmet utan är endast en information om att en händelse har skett. Tryck på ⓘ | OK -knappen för att bläddra igenom händelserna och åtgärda eventuellt om det behövs.

Var svaret till hjälp?
3
0

Previous

Next

Meddelanden från larmet

Meddelanden från larmet PM10

Det finns många anledningar till att det kan gå ett fellarm. Det vanligaste fellarmet är att sabotage-larm, dvs att detektorn varnar för att den eventuellt utsätts för sabotage. Vanliga, ofrivilliga sabotage är:
– Du ska byta batteri och tar ner detektor
– Väggen detektorn är fäst i har rört sig (vanligt bland väggar av trä) vilket har påverkat sensorn i detektorn

Meddela alltid larmbordet innan du felsöker ett sabotagelarm!  Ring oss, dygnet runt, innan du börjar på 020-211 900.  Kvarstår felet så hör av dig till oss igen så hjälper vår kunniga support dig att felsöka.

Var svaret till hjälp?
0
1

Du kan ha fått ett sms från oss, eller via manualen har läst dig till att du behöver kontrollera strömförsörjningen. Det betyder att larmet förlorat sin strömförsörjning (el). Kontrollera så att strömsladden sitter korrekt i väggen. Du kan även kontrollera om t.ex en propp har gått eller om det är så att hela fastigheten förlorat strömmen i ett strömavbrott.
Vårt larmsystem har ett inbyggt backup-batteri som går igång och driver larmet i händelse av att det blir strömlöst.

Var svaret till hjälp?
0
0

Det kan finnas flera orsaker till att en gul lampa lyser, men det vanligaste är att en detektor i systemet behöver byta batteri. Tryck på OK-knappen och avläs felet i displayen.

När den gula lampan har slocknat är felet åtgärdat.

Om felet kvarstår, kontakta oss på 020-20 79 00 mellan kl 08:00 – 19:00 måndag till torsdag och kl 08:00-17:00 på fredagar. Du kan även klicka på “Chatt” nere till höger eller skicka ett mail på kundservice@LFlarmcentral.se.

Var svaret till hjälp?
0
0

Det innebär att det finns en händelsehistorik som inte har lästs. Detta påverkar inte funktionen på larmet utan är endast en information om att en händelse har skett. Tryck på ⓘ | OK -knappen för att bläddra igenom händelserna och åtgärda eventuellt om det behövs.

Var svaret till hjälp?
3
0

Previous

Next