Generellt om larm

Generellt om larm

Abonnemangsfrågor

När bindningstiden går ut för ditt larmsystem kvarstår månadskostnaden på ett löpande avtal. Månadskostnaden du betalar är för larmtjänsten du knutit hos oss. I månadskostnaden ingår din uppkoppling till Larmcentralen med all dess funktionalitet, fri support och fria utryckningar (om du har något av våra nyare paket). Har du köpt ditt larm efter 13 januari 2020 har du även kostnadsfri nyckelhantering.

Alla våra abonnemang har 3 månaders uppsägningstid.

Kategorier: Abonnemangsfrågor
Var svaret till hjälp?
0
0

Det går bra att överlåta sitt abonnemang. Den nya abonnenten tar då över ditt abonnemang, till samma pris, bindnings- och uppsägningstid som du har. Överlåtelsen sker digitalt med hjälp av elektroniska blanketter som både du och den som tar över abonnemanget får kopior på.

Ring in till oss 020-207 900 mellan kl 08:00 – 19:00 måndag till fredag.

Kategorier: Abonnemangsfrågor
Var svaret till hjälp?
0
0

Kontakta Larmcentralen support.

Var svaret till hjälp?
0
0

Om du vill uppdatera, ändra eller komplettera listan på kontaktpersoner vid larm så kan du göra det med hjälp av följande blankett. Blanketten behöver du sedan maila in till oss, eller skriva ut och skicka med post. Om du behöver hjälp att fylla i blanketten, eller har andra frågor, så tveka inte att kontakta oss på på 020-20 79 00 mellan kl 08:00 – 19:00 måndag till torsdag och kl 08:00-17:00 på fredagar. Du kan även maila på kundservice@LFlarmcentral.se.

Kategorier: Abonnemangsfrågor
Var svaret till hjälp?
0
0

Ja, det ingår alltid när du väljer ett hemlarm från Länsförsäkringar Larmcentral. Installatören märker tydligt upp bostaden, med både dekaler och en plåtskylt, i samband med installationen av hemlarmet.

Kategorier: Abonnemangsfrågor
Etiketter: Larmdekaler
Var svaret till hjälp?
0
0

2020:

Om du köpt ditt larm efter 13 januari har du Kloka Hemmet med 48 månaders bindningstid.

Alla abonnemang har 3 månaders uppsägningstid.

2019:

Om du köpt ditt larm efter april 2019 – 13 januari har du Kloka Hemmet. Under den här tiden kunde du som kund välja bindningstid . Om du har en månadskostnad på 499 kr har du valt 36 månaders bindningstid. Om du har en månadskostnad på 349 kr har du antingen valt ett abonnemang utan bindningstid (eller så har 36 månader passerat).

Alla abonnemang har 3 månaders uppsägningstid.

Visonic PM10 (2013-2019)

Om du köpt ditt larm mellan 2013 och 2019 har du ett Visonic PM10-larmsystem. Dessa har 36 månaders bindningstid och 3 månaders uppsägningstid.

Om du är osäker så kontakta gärna kundservice som kan ge dig mer information om just precis ditt larm. Du når oss på 020-20 79 00 mellan kl 08:00 – 19:00 måndag till fredag samt på mail: kundservice@LFlarmcentral.se.

Kategorier: Abonnemangsfrågor
Var svaret till hjälp?
0
0

Att överlåta sitt abonnemang kan vara smidigt vid t.ex flytt. Den som tar över abonnemanget tar även över larmet, och alla delar i både abonnemang och larmenheter i sin helhet. Man behåller samma bindningstid och månadskostnad.

Kontakta kundservice så får du hjälp med att överlåta abonnenamget! Du når oss på 020-20 79 00 mellan kl 08:00 – 19:00 måndag till fredag. Du kan även maila till kundservice@LFlarmcentral.se.

Kategorier: Abonnemangsfrågor
Var svaret till hjälp?
0
0

Vi tycker såklart att det är jättetråkigt om du vill säga upp ditt abonnemang! Om det är något du är missnöjd med så hoppas vi att du hör av dig till oss. Vi uppskattar all feedback, ris som ros.

Alla våra abonnemang har en uppsägningstid på 3 månader och du kan ha bindningstid kvar.  Ring oss för att avsluta ditt abonnemang. Du når oss på 020-207 900 mellan kl 08:00 – 19:00 måndag till fredag.

Kategorier: Abonnemangsfrågor
Var svaret till hjälp?
3
2

Ja, våra hemlarm fungerar lika bra för kunder som bor i lägenhet. Larmet anpassas efter bostaden och så som du vill ha det. Ring oss (eller chatta direkt här på hemsidan!) om du vill veta mer! Du når oss på 020-20 79 00 mellan kl 08:00-19:00 måndag till fredag. Du kan även maila in din fråga på kundservice@LFlarmcentral.se.

Kategorier: Abonnemangsfrågor
Var svaret till hjälp?
0
0

Privatperson:
Om du vill ändra de koder som man använder vid kontakt med Larmcentralen kan du gå till väga på två vis:
• Fyll i, spara och eposta oss blanketten för uppdaterad kontaktpersonlista. Vi återkopplar till abonnemangsägaren med A-behörighet för att bekräfta listan.
• En person med A-behörighet och giltig kod kan även ringa in förändringen på 020-211 900

Företagskund:
Företagskunder behöver fylla i, spara och eposta in blanketten för kontaktpersonlista. Vi återkopplar till abonnemangsägaren med A-behörighet för att bekräfta listan.

Kom ihåg att larmet har dels en kod som man ger vid själva manöverpanelen dels en kod som man använder vid kontakt med larmbordet.
Om du undrar över något är du välkommen att kontakta oss på kundservice. Du når oss på 020-207 900 mellan kl 08:00 – 19:00 på vardagr.

Kategorier: Abonnemangsfrågor
Var svaret till hjälp?
0
0

Previous

Next