Abonnemangsfrågor

Abonnemangsfrågor

Abonnemangsfrågor

När bindningstiden går ut för ditt larmsystem kvarstår månadskostnaden på ett löpande avtal. Månadskostnaden du betalar är för larmtjänsten du knutit hos oss. I månadskostnaden ingår din uppkoppling till Larmcentralen med all dess funktionalitet, fri support och fria utryckningar (om du har något av våra nyare paket). Om du undrar mer över månadskostnaden kan du läsa mer här.

Alla våra abonnemang har 3 månaders uppsägningstid.

Kategorier: Abonnemangsfrågor
Var svaret till hjälp?
0
0

Det går bra att överlåta sitt abonnemang. Den nya abonnenten tar då ditt abonnemang, till samma pris, bindnings- och uppsägningstid som du har. Fyll i blanketten för överlåtelse och maila eller posta in den till oss.  Om du har frågor – hör av dig till oss på kundservice. Du når oss på 020-20 79 00 mellan kl 08:00 – 19:00 måndag till torsdag och kl 08:00-17:00 på fredagar.

Kategorier: Abonnemangsfrågor
Var svaret till hjälp?
0
0

Kontakta Larmcentralen support.

Var svaret till hjälp?
0
0

Om du vill uppdatera, ändra eller komplettera listan på kontaktpersoner vid larm så kan du göra det med hjälp av följande blankett. Blanketten behöver du sedan maila in till oss, eller skriva ut och skicka med post. Om du behöver hjälp att fylla i blanketten, eller har andra frågor, så tveka inte att kontakta oss på på 020-20 79 00 mellan kl 08:00 – 19:00 måndag till torsdag och kl 08:00-17:00 på fredagar. Du kan även maila på kundservice@LFlarmcentral.se.

Kategorier: Abonnemangsfrågor
Var svaret till hjälp?
0
0

Ja, det ingår alltid när du väljer ett hemlarm från Länsförsäkringar Larmcentral. Installatören märker tydligt upp bostaden, med både dekaler och en plåtskylt, i samband med installationen av hemlarmet.

Kategorier: Abonnemangsfrågor
Var svaret till hjälp?
0
0

Din uppsägning bör nå oss skriftligen. Du kan skicka ett mail till oss, eller använda vårt automatiska formulär för uppsägning. Det hittar du här.

Kategorier: Abonnemangsfrågor
Var svaret till hjälp?
0
0

Kloka Hemmet:

Om du köpt ditt larm efter april 2019 har du ett Kloka Hemmet. Då har du även kunnat välja vilken bindningstid du har. Om du har en månadskostnad på 499 kr har du valt 36 månaders bindningstid. Om du har en månadskostnad på 349 kr har du antingen valt ett abonnemang utan bindningstid (eller så har 36 månader passerat).

Alla abonnemang har 3 månaders uppsägningstid.

Visonic PM10 (2013-2019)

Om du köpt ditt larm mellan 2013 och 2019 har du ett Visonic PM10-larmsystem. Dessa har 36 månaders bindningstid och 3 månaders uppsägningstid.

Om du är osäker så kontakta gärna kundservice som kan ge dig mer information om just precis ditt larm. Du når oss på 020-20 79 00 mellan kl 08:00 – 19:00 måndag till torsdag och kl 08:00-17:00 på fredagar samt på mail: kundservice@LFlarmcentral.se.

Kategorier: Abonnemangsfrågor
Var svaret till hjälp?
0
0

För detta behöver du använda en speciell blankett, och då vi har olika blanketter beroende på larmsystem så ber vi dig kontakta kundservice. Du når oss på 020-20 79 00 mellan kl 08:00 – 19:00 måndag till torsdag och kl 08:00-17:00 på fredagar. Du kan även maila till kundservice@LFlarmcentral.se.

Kategorier: Abonnemangsfrågor
Var svaret till hjälp?
0
0

Vi tycker såklart att det är jättetråkigt om du vill säga upp ditt abonnemang! Om det är något du är missnöjd med så hoppas vi att du hör av dig till oss. Vi uppskattar all feedback, ris som ros.

Alla våra abonnemang har en bindningstid på 36 månader och därefter en uppsägningstid på 3 månader.  Ring oss för att avsluta ditt abonnemang. Du når oss på 020-207 900 mellan kl 08:00 – 19:00 måndag till torsdag och kl 08:00-17:00 på fredagar. 
Du kan även skicka ett vanligt brev till Älvsborgs Larmcentral AB, Box 1273, 501 12 Borås.

Kategorier: Abonnemangsfrågor
Var svaret till hjälp?
3
1

Ja, våra hemlarm fungerar lika bra för kunder som bor i lägenhet. Larmet anpassas efter bostaden och så som du vill ha det. Ring oss (eller chatta direkt här på hemsidan!) om du vill veta mer! Du når oss på 020-20 79 00 mellan kl 08:00-19:00 måndag till torsdag och 08:00-17:00 på fredagar. Du kan även maila in din fråga på kundservice@LFlarmcentral.se.

Kategorier: Abonnemangsfrågor
Var svaret till hjälp?
0
0

Privatperson:
Om du vill ändra de koder som man använder vid kontakt med Larmcentralen kan du gå till väga på två vis:
• Fyll i, spara och eposta oss blanketten för uppdaterad kontaktpersonlista. Vi återkopplar till abonnemangsägaren med A-behörighet för att bekräfta listan.
• En person med A-behörighet och giltig kod kan även ringa in förändringen på 020-21 19 00

Företagskund:
Företagskunder behöver fylla i, spara och eposta in blanketten för kontaktpersonlista. Vi återkopplar till abonnemangsägaren med A-behörighet för att bekräfta listan.

Kom ihåg att larmet har dels en kod som man ger vid själva manöverpanelen dels en kod som man använder vid kontakt med larmbordet.
Om du undrar över något är du välkommen att kontakta oss på kundservice. Du når oss på 020-20 79 00 mellan kl 08:00 – 19:00 måndag till torsdag och kl 08:00-17:00 på fredagar.

Kategorier: Abonnemangsfrågor
Var svaret till hjälp?
0
0

Previous

Next