Månadsavgift

Din månadsavgift

Din månadsavgift baseras på hur stort ditt larm är. För vårt minsta paket är månadsavgiften 349 kr och för varje enhet utöver det tillkommer 20 kr/mån. Men ditt månadsbelopp blir aldrig högre än 479 kr/mån, oavsett hur många enheter du har i ditt hemlarm. Om du i efterhand vill komplettera med fler produkter så gäller samma sak, 20 kr per enhet, med ett maxtak på 479 kr/mån.

Varför ska jag välja Älvsborgs Larmcentral?

  • Vi har en av marknadens modernaste hemlarm
  • Vår vitlista med smarta produkter är lång och du kan köpa dem från vem du vill, inte nödvändigtvis från oss!
  • Med även din hemförsäkring hos Länsförsäkringar får du en smidig överlappning ifall skadan någon gång är framme, med en Larmcentral som direkt kan hjälpa dig med skadeanmälan
  • Hos oss är nyckelförvaringen gratis. Det är en sådan viktig och trygg tjänst att den vill vi inte tumma på.

Direktuppkoppling till larmcentral

När larmet går hos dig så går det hos oss med. En av våra operatörer agerar direkt och hör av sig till dig. Detta är en stor trygghet för dig, både vid inbrott men inte minst vid exempelvis brand.

Tänk om du exempelvis inte är hemma men brandvarnaren går! Med hjälp av din larmkamera kan vår personal verifiera en pågående brand och larma räddningstjänsten.

Fria utryckningar

Om du någonsin kommer behöva det rycker väktare ut till dig. Det kan vara vid inbrottslarm, brandlarm, kontaktlarm eller vattenlarm.

Tänk dig att det läcker vatten i köket när du är på semester. Larmdetektorn larmar vår Larmcentral. Via bilderna från larmkameran kan vi se att det läcker. Vi sänder ut en väktare till dig, som kan gå in i ditt hem och slå av huvudledningen för vattnet. Väktaren torkar upp det värsta av det blöta, och ditt hem har skyddats från en stor vattenskada till att bli en helt kostnadsfri utryckning.

Fri support

Får du inte igång enheten igen efter ett batteribyte? Får du ett felmeddelande du inte förstår dig på? Så länge du betalar din månadsavgift så har du fri telefonsupport på dina larmprodukter.

Komplettera ditt larm med en smart produkt, och får du inte igång produkten själv efter att ha följt de enkla steg-för-steg anvisningarna i appen, så är vår telefonsupport redo att hjälpa till.

Nyckelhantering ingår

När vår väktare får tillgång till en av dina nycklar kan vi trygga ditt hem på en ännu bättre nivå. Om du har haft inbrott kan väktaren kontrollera att ingen är kvar i huset, och täcka för t.ex en skadad ruta. Om du har en vattenläcka kan väktaren stänga av vattnet och minimera risken för följdskada. Och ifall du någon larmar på ditt kontaktlarm kan väktaren komma in i huset och se att du mår bra.

För oss är den här tjänsten en viktig grundstomme och därför ingår den i alla våra nya hemlarm från och med 13 januari 2020.

Har du frågor om månadsavgiften?

Hör av dig till oss på Kundservice eller chatta direkt med oss via knappen nere till höger.